 
                     
                     
                    
                    
                    
                    
                     Mohammadi Y,  Malaki H,  Khosravi M,  Miri M R,  Abbaspour A. Analysis of Teaching and Learning Strategies in Medical Education Curriculum with Entrepreneurship Education Approach.  Journals of Birjand University of Medical Sciences 2018; 25 :16-26
URL: 
http://journal.bums.ac.ir/article-1-2425-fa.html   
                    
                    محمدی یحیی،  ملکی حسن،  خسروی محبوبه،  میری محمدرضا،  عباس پور عباس. واکاوی راهبردهای تدریس و یادگیری در برنامه درسی آموزش پزشکی  با رویکرد آموزش کارآفرینی.  مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند. 1397; 25 
() :16-26
URL: http://journal.bums.ac.ir/article-1-2425-fa.html
  
                     
					 
					
                 
                
                    
                    
                    
                    1- دانشجوی دکترای برنامهریزی درسی، گروه برنامهریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران 
 2- گروه برنامهریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران ، malaki_cu@yahoo.com
 3- گروه برنامهریزی درسی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران 
 4- مرکز تحقیقات عوامل اجتماعی مؤثّر بر سلامت، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران 
 5- گروه مدیریت آموزشی، دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران، ایران 
                    
                    
                    چکیده:       (8506 مشاهده)
                    
                    
                    زمینه و هدف: یکی از مهمترین عناصر طراحی برنامه درسی آموزش پزشکی با رویکرد کارآفرینی، راهبردهای تدریس و یادگیری است که نقش کلیدی در اجرا و کارآیی برنامه درسی دارد. روشهای تدریس باید با اهداف و محتوای مورد تدریس مطابقت داشته باشد و براساس نیازهای فراگیران طراحی شود. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف واکاوی راهبردهای تدریس و یادگیری در برنامه درسی آموزش پزشکی با رویکرد آموزش کارآفرینی انجام شد.
روش تحقیق: این مطالعه از نوع مروری سیستماتیک است. جستجوی صورتگرفته برای مطالعه حاضر با کلید واژه های«کارآفرین»، «کارآفرینی و برنامه درسی مبتنی بر کارآفرینی»، «راهبردهای تدریس کارآفرینی در زمینه آموزش پزشکی» و همچنین کلیدواژههای «Entrepreneurship، Entrepreneurship and Entrepreneurship Curriculum» و «Entrepreneurship Teaching Strategies» در زمینه آموزش پزشکی انجام شد. در این راستا مقالههای پایگاههای اینترنتی و موتورهای جستجوگر  SID، Magiran، Google Scholar، Proquest، Sagepub و Pubmed و مطالعه کتابخانهای در کتب و مقالات علمی منتشرشده طی سالهای 1990 تا 2017 انجام شد.
یافتهها: در مجموع 71 منبع مورد بررسی قرار گرفت. در برنامه درسی مبتنی بر کارآفرینی، راهبردهای تدریس استاد در کلاس درس باید ارتباط تنگاتنگی با خلاقیت و نوآوری دانشجویان داشته باشد.
نتیجهگیری: آموزش اثربخش کارآفرینی، مستلزم فراهمآوردن امکانات مختلفی از جمله روشهای تدریس میباشد و آشناکردن مدرسان با مجموعه تقریباً کاملی از روشهای تدریس، شرایط آموزش را بهبود خواهد بخشید.
 
                     
                    
                    
                    
                    
                    نوع مطالعه:  
مروری |
                    موضوع مقاله: 
                    
آموزش پزشكي  دریافت: 1396/11/2 | پذیرش: 1397/1/18 | انتشار الکترونیک: 1397/6/14