دوره 23، شماره 4 - ( زمستان 1395 )                   جلد 23 شماره 4 صفحات 324-315 | برگشت به فهرست نسخه ها

XML English Abstract Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mortazavi moghaddam S G, Amirian F. Viewpoint of medical students on efficacy of educational regulations and training program of internal medicine department in Vali-e-asr hospital (Birjand, Iran), 2014-2016. J Birjand Univ Med Sci 2016; 23 (4) :315-324
URL: http://journal.bums.ac.ir/article-1-2144-fa.html
مرتضوی مقدم سیدغلامرضا، امیریان فاطمه. دیدگاه دانشجویان پزشکی در مورد ثمربخشی فعالیت های آموزشی و اجرای مقررات آموزشی بخش داخلی بیمارستان ولی عصر بیرجند(92 الی 94). مجله علمي دانشگاه علوم پزشكي بيرجند 1395; 23 (4) :324-315

URL: http://journal.bums.ac.ir/article-1-2144-fa.html


1- دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ، gmortazavi@yahoo.com
2- دانشگاه علوم پزشکی بیرجند
چکیده:   (11712 مشاهده)

زمینه و هدف: ارزیابی های مستمر فعالیت های آموزشی نقش یه سزایی در ارتقاء برنامه های آموزشی دارد. این مطالعه به منظور ارزیابی دیدگاه دانشجو در رابطه با ثمر بخش بودن برنامه ها و مقررات آموزشی در آموزش بالینی انجام شد.

روش تحقیق: مطالعه از نوع توصیفی – تحلیلی و در بخش داخلی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند (بیمارستان ولی عصر) انجام شد. از کلیه دانشجویانی که دوره کار آموزی و کارورزی بخش داخلی را در فاصله زمانی شهریور 1392 الی مهر 1394 گذرانده بودند، نظرخواهی شد. لذا از پرسش نامه محقق ساخته ای استفاده شد که شامل 10 سئوال برای مقررات آموزشی و 26 سئوال برای برنامه های آموزشی بود. برای هر آیتم نمره دهی از 1 تا 5 بود.

یافته‌ها: افراد مورد مطالعه 36% اینترن و (64% استاژر بودند. نمره میانگین در رابطه با مقررات آموزشی 86/0±66/2 بود. نگرش دانشجویان در تاثیر مقررات بر حضور دانشجو و استاد در بخش به ترتیب (22/1±25/3) و 09/1±23/3 بود. در بین برنامه های آموزشی، درمانگاه بالاترین نمره (74/0±31/3) و گراند کنفرانس ها کمترین نمره (79/0±84/2) را از آن خود کرد.

نتیجه‌گیری: درمانگاه می تواند محیطی  مناسب برای برنامه های آموزش بالینی باشد در حالی‌که گراند کنفرانس ها برنامه مناسبی برای دانشجویان در مقطع اینترنی و استاژری محسوب نمی شود. اجرای مقررات می تواند حضور اساتید و دانشجویان را در عرصه بالینی تضمین نماید.

متن کامل [PDF 292 kb]   (1674 دریافت) |   |   متن کامل (HTML)  (2079 مشاهده)  
نوع مطالعه: مقاله اصیل پژوهشی | موضوع مقاله: آموزش پزشكي
دریافت: 1395/4/6 | پذیرش: 1395/9/15 | انتشار الکترونیک: 1395/10/20

ارسال نظر درباره این مقاله : نام کاربری یا پست الکترونیک شما:
CAPTCHA

ارسال پیام به نویسنده مسئول


بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند می باشد.

طراحی و برنامه نویسی : یکتاوب افزار شرق

© 2024 CC BY-NC 4.0 | Journal of Birjand University of Medical Sciences

Designed & Developed by : Yektaweb