%0 Journal Article %A Mohammadi, Yahya %A Malaki, Hasan %A Khosravi, Mahboubeh %A Miri, Mohammad Reza %A Abbaspour, Abbas %T Analysis of Teaching and Learning Strategies in Medical Education Curriculum with Entrepreneurship Education Approach %J Journal of Birjand University of Medical Sciences %V 25 %N 0 %U http://journal.bums.ac.ir/article-1-2425-fa.html %R %D 2018 %K Curriculum, Teaching strategies, Education, Entrepreneurs, %X زمینه و هدف: یکی از مهمترین عناصر طراحی برنامه درسی آموزش پزشکی با رویکرد کارآفرینی، راهبردهای تدریس و یادگیری است که نقش کلیدی در اجرا و کارآیی برنامه درسی دارد. روش‌های تدریس باید با اهداف و محتوای مورد تدریس مطابقت داشته باشد و براساس نیازهای فراگیران طراحی شود. بنابراین، پژوهش حاضر با هدف واکاوی راهبردهای تدریس و یادگیری در برنامه درسی آموزش پزشکی با رویکرد آموزش کارآفرینی انجام شد. روش تحقیق: این مطالعه از نوع مروری سیستماتیک است. جستجوی صورت‌گرفته برای مطالعه حاضر با کلید واژه های«کارآفرین»، «کارآفرینی و برنامه درسی مبتنی بر کارآفرینی»، «راهبردهای تدریس کارآفرینی در زمینه آموزش پزشکی» و همچنین کلیدواژه‌های «Entrepreneurship، Entrepreneurship and Entrepreneurship Curriculum» و «Entrepreneurship Teaching Strategies» در زمینه آموزش پزشکی انجام شد. در این راستا مقاله‌های پایگاه‌های اینترنتی و موتورهای جستجوگر SID، Magiran، Google Scholar، Proquest، Sagepub و Pubmed و مطالعه کتابخانه‌ای در کتب و مقالات علمی منتشرشده طی سال‌های 1990 تا 2017 انجام شد. یافته‌ها: در مجموع 71 منبع مورد بررسی قرار گرفت. در برنامه درسی مبتنی بر کارآفرینی، راهبردهای تدریس استاد در کلاس درس باید ارتباط تنگاتنگی با خلاقیت و نوآوری دانشجویان داشته باشد. نتیجه‌گیری: آموزش اثربخش کارآفرینی، مستلزم فراهم‌آوردن امکانات مختلفی از جمله روش‌های تدریس می‌باشد و آشناکردن مدرسان با مجموعه تقریباً کاملی از روش‌های تدریس، شرایط آموزش را بهبود خواهد بخشید. %> http://journal.bums.ac.ir/article-1-2425-fa.pdf %P 16-26 %& 16 %! Analysis of Teaching and Learning Strategies in Medical Education %9 Review %L A-10-889-2 %+ Department of Curriculum Planning, Faculty of Education and Psychology, Allameh Tabataba'i University, Tehran, Iran. %G eng %@ 1607-2197 %[ 2018